Hallitus pyytää valituksen hylkäämistä

Rääkkylän kunnanhallitus pyytää, että Itä-Suomen hallinto-oikeus hylkäisi Jouko Päivisen (sd.) tekemän valituksen.

Päivisen mukaan yhdistymishallituksen kokoonpano ei ole tasa-arvolain mukainen. Lisäksi hän toteaa, että SDP on jäänyt ilman edustajaa samaisessa hallituksessa.

Kunnanhallituksen kanta asiaan on, ettei yhdistymishallituksen kaltaisissa lyhytaikaisissa työryhmissä tarvitsee noudattaa tasa-arvosäännöksiä. Toisaalta hallituksessa on kahdeksan naista ja yhtä monta miestä, joten kokoonpano on tasa-arvon toteutumisen kannalta hyvä.

Edelleen Rääkkylän kunnanhallitus toteaa hallinto-oikeudelle osoitetussa lausunnossaan, ettei SDP ole jäänyt ilman edustajaa: kunnanvaltuusto valitsi yhdistymishallitukseen puolueen edustajaksi Marjukka Konttinen-Lappalaisen, joka on ollut SDP:n jäsen vuodesta 1986 lähtien.

Vastaa

Kotiseutu-uutiset.com
Evästeasetukset

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen tarjoamiseksi. Evästeet tallennetaan selaimeesi ja ne auttavat meitä tunnistamaan sinut, kun palaat sivustolle. Ne myös auttavat tiimiämme ymmärtämään, mitkä verkkosivuston osat ovat sinulle mielenkiintoisia ja hyödyllisiä.