Kotiseutu-uutiset.com

  • Etusivu
  • Kirjaudu
  • Näköislehti
  • Tilaa lehti
    • Ostoskori
    • Tilaa verkkolehti Puodista
    • Tilaa paperilehti
  • Yhteystiedot
    • Yhteystiedot
    • Jätä mainos
    • Osoitteenmuutos
    • Juttuvinkki tai palaute
    • Mediakortti
    • Lehden arvot
    • Vuoden teot
    • Antti-patsas
    • Historiaa
      • Ensimmäisestä vuosikerrasta
    • Tietosuoja
18.11.2021
Koti  »  Ajankohtaista   »   Koronavirukselle on voinut altistua Liperin koulussa ja Ylämyllyn yläkoulussa

Koronavirukselle on voinut altistua Liperin koulussa ja Ylämyllyn yläkoulussa

Julkaistu kategoriassa: Ajankohtaista Kirjoittanut Jutta Kurki 18.11.2021

Liperin koulussa on voinut altistua koronavirukselle viikko sitten torstaina 11. marraskuuta.

Samana torstaipäivänä on voinut altistua Ylämyllyn koulun Patteriston yksikössä eli yläkoululla.

Siun sote asettaa kouluissa lähialtistuneet karanteeniin. Heidän tulee jäädä pois koulusta ja harrastuksista. Lisäksi muutamien luokkien oppilaita molemmista kouluista on asetettu oireseurantaan. Muut oppilaat voivat jatkaa koulunkäyntiä normaalisti.

Siun soten tartunnanjäljitys on kaikkiin karanteeniin asetettaviin yhteydessä. Jäljitys on kuitenkin kovin ruuhkautunut. Positiivinen koronatestitulos ilmoitetaan tekstiviestillä.

Kaikkia altistuneita seuramaan oireitaan 14 vuorokauden ajan ja hakeutumaan viipymättä testiin, jos lieviäkin oireita ilmenee. Testeihin on kuitenkin tällä hetkellä useiden päivien jono.

Koronaviruksen aiheuttaman taudin oireita voivat olla päänsärky, haju- tai makuaistin häiriöt, nuha tai nenän tukkoisuus, yskä, hengenahdistus, voimattomuus tai väsymys, lihaskivut, kurkkukipu tai kurkun karheus, kuume, pahoinvointi, oksentelu ja ripuli.

Viime päivinä ilmenneitä altistumispaikkoja Liperissä

Sunnuntaina 7. marraskuuta uimahalli Liprakassa, sen kuntosalilla on voinut altistua koronavirukselle kello 12-13.30 välisenä aikana.

Kolmivärisessä alakoululaisten käyttämässä Ylämyllyn koulun Paloaukean yksikössä on voinut altistua koronavirukselle maanantaina 8. marraskuuta.

Ylämyllyn Lautasuon päiväkodilla on tartunnan takia voinut altistua 10.–12. marraskuuta.

Viikko sitten torstaina 11. marraskuuta Joensuusta kello 14.15 kohti Liperiä lähteneellä bussivuorolla matkustaneet ovat voineet altistua koronavirukselle. Bussi oli Liperissä kello 15.

Koronatestaus, puhelinpalvelut ja tartunnanjäljitys ovat ruuhkautuneet – ”Käynnissä on rokottamattomien epidemia”
Jaa:Share on facebook
Facebook

Tietoa kirjoittajasta

Jutta

Jutta Kurki lennähtelee järjestöstä toiseen viettäen valtaosan vapaa-ajastaan jalkapallokentillä.

Vastaa Peruuta vastaus

Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.

  • Kirjaudu

    • Unohtunut salasana

    Kotiseutu-uutiset

    Liperin ja Rääkkylän paikallislehti vuodesta 1966.

    Kuinka voimme palvella?

    • Kotiseutu-uutiset
    • Mediakortti
    • Ilmoitukset
    • Tilaukset ja osoitteenmuutokset
    • Näköislehti
    • Puoti

    Tykkää Facebookissa!

    Kotiseutu-uutiset.com Copyright © 2026.
    Kirjautuminen | Tuotanto Urheilukehitys ry | Takaisin ylös ↑

    Käytämme evästeitä tarjotaksemme sinulle parhaan kokemuksen verkkosivustollamme.

    Voit lukea lisää käyttämistämme evästeistä tai poistaa ne käytöstä.

     

    Ladataan kommentteja...
     

    Kommenttien kirjoittaminen edellyttää että olet kirjautunut.

      Kotiseutu-uutiset.com
      Powered by  GDPR Cookie Compliance
      Evästeasetukset

      Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen tarjoamiseksi. Evästeet tallennetaan selaimeesi ja ne auttavat meitä tunnistamaan sinut, kun palaat sivustolle. Ne myös auttavat tiimiämme ymmärtämään, mitkä verkkosivuston osat ovat sinulle mielenkiintoisia ja hyödyllisiä.

      Välttämättömät evästeet

      Voidaksemme tallentaa evästeasetukset, välttämättömät evästeet on oltava käytössä.