10.4.2026
Liperiläiset(kin) yhteisellä asialla
Muistatteko Suomen historiasta niin kutsutun Suuren adressin? Se oli kansalaisadressi, joka kerättiin kevättalvella 1899. Sillä haluttiin vastustaa keisari Nikolai II:n antamaa helmikuun manifestia, joka rajoitti Suomen valtiopäivien päätösvaltaa. Venäjä halusi estää keisarikunnan rapautumisen tiukentamalla kontrollia erityisesti sen reuna-alueilla.




Kommenttien kirjoittaminen edellyttää että olet kirjautunut.